INTRO TIL NADI SHODAN

I dag vil jeg præsentere dig for en vejrtrækningsøvelse som jeg selv er rigtig glad for, især når jeg har brug for at slappe af, forbinde mig med åndedrættet og ikke mindst med mig selv.

AFSLAPPENDE VEJRTRÆKNING Vejrtrækningen er et fantastisk redskab til at få os ned i gear. Vi har alle hørt det mange gange, når vi er pressede eller stressede: træk vejret. Vi ved det godt - vejrtrækningen har en fantastisk effekt på os på så mange niveauer. Vejrtrækningen og fokus på vejrtrækningen kan:

  • få os ned i gear

  • stoppe tankemylder

  • få os til at stoppe op og genoverveje en situation

  • skabe afstand til kaos

  • forbinde os vores krop

  • skabe jordforbindelse

  • virke beroligende og skabe ro i systemet

For bare at nævne nogle af vejrtrækningens mange gode egenskaber. NADI SHODAN

I dag vil jeg introducere dig for en fantastisk beroligende vejrtrækningsøvelse. Det er en klassisk vejrtrækningsøvelse fra yogaen, og den findes efterhånden i mange udgaver. Jeg har lavet en simpel intro til dig, så du nemt kan komme i gang med øvelsen. Nadi shodan, også kaldet vekselåndedrættet og Nadi shodana (alt efter hvor i Indien man kommer fra), balancerer energien i kroppen og skaber balance imellem de to hjernehalvdele og dermed kropsdele samtidig med at den virker beroligende, da det parasympatiske nervesystem aktiveres. Lav gerne 3 runder dagligt, når du lige har brug for en 5 minutters pause. Du finder videoen med intro til Nadi Shodan HER. (Videoen er tilgængelig indtil 1. januar 2021) Du finder mange flere vejrtrækningsøvelser inde i mit online univers. Det koster kun 89 kr om måneden for et basismedlemskab og 221 kr. om måneden for et udvidet medlemskab, hvor du får adgang til alt materiale og alle live-streaminger. Du kan læse mere om medlemskaberne HER


Obs - husk selvfølgelig alt det der med afspritning af hænder osv. her i disse tider.

.

206 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle